Mathijs van Beusekom

Kandidaat raadslid

"Ik hoop dat iedereen zich verantwoordelijk gaat voelen voor een beter milieu en de mogelijkheden daarvoor binnen handbereik heeft. Ik wil me dan ook persoonlijk gaan inzetten voor energie- en klimaatmaatregelen en -voorzieningen, zodat ook onze kinderen in een gezonde en fijne wereld kunnen leven. Verder gaat het onveilige verkeer op het lint en rond scholen me aan het hart, net als brommers op fietspaden. En heel belangrijk: wij als GroenLinks willen ervoor gaan zorgen dat we in de komende vier jaar een fusie voor elkaar krijgen met de omliggende dorpen, waar we met zijn allen blij mee zijn. Zodat Landsmeer haar zelfstandigheid en voorzieningen kan behouden."

Bekijk Mathijs van Beusekom voor de Lokale Omroep Landsmeer hier

Wie is Mathijs van Beusekom?

• Adviseur stedelijk waterbeheer
  • 40 jaar

Mathijs van Beusekom werd geboren op 25 september 1977 in Voorschoten. Hij studeerde hydrologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en woont sinds 2012 met zijn vriendin en twee jonge kinderen in Landsmeer. Hij volgt zowel de landelijke als lokale politiek met interesse en droomt er al een tijd van om zelf de politiek in te gaan. Toen hij bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen niet op zijn vaste partij GroenLinks kon stemmen, besloot hij de lokale GroenLinks-afdeling nieuw leven in te blazen.

In het dagelijks leven werkt hij bij het waterschap aan schoon water en klimaatadaptatie (aanpassingen ter voorbereiding op de klimaatveranderingen), in samenwerking met gemeentes in West-Friesland. Tot slot is hij begaan met de wereld, met een sterk rechtvaardigheidsgevoel, en houd hij van groene tuinen zonder schuttingen, van buitensport, klimmen en kamperen.

Bijzonder aan Landsmeer?

“De rust in en rond het dorp en de groene omgeving. Ik vind het ook mooi dat er een bloeiend verenigingsleven is. En initiatieven zoals Nieuwe Buren, die activiteiten organiseren voor mensen uit het dorp en vluchtelingen. Ik vind het belangrijk dat mensen hun buren goed blijven kennen, of dat nu in de stad is of in een dorp als Landsmeer. Dat draagt enorm bij aan de leefbaarheid.”

Motto

“Een betere wereld begint bij jezelf.”